Showing posts with label couple. Show all posts
Showing posts with label couple. Show all posts

Tuesday, December 13, 2011

SEBAB KENAPA SINGLE LEBIH BAIK DARI COUPLE??


ASSALAMUALAIKUM

Aucakkk! haa. selamat pagi korang wei. Serious dah lama tak update blog. Penat kot aku pkir nak update ape. Tapi, idea mcam tak masuk je dalam otak. Rasa sangat awkward bila mood nak update blog tu ada. tapi, TOPIK nak update blog tu yang takde. Faham? maaf. Saya tahu ayat saya sangat kelly. tapi, bukan kelly clarkson okeh! kihkih. Stelah brainstrom yang tak seberapa, terdetiklah dekat hati ni nak update pasal relationship ni. Aku mengaku aku memang tak bagus langsung part² relationship ni. So, that's why laaa bagi aku single itu lebih baik. 

Sebelum aku mulakan  point²/hujah (macam berdebat) bagilaa aku buat muqadimah dulu. haha.. Okay, dalam islam ada berapa status? kalau dikira secara kasar ada 3 je kan? single, married, divorced. So, dkat sini je dah menunjukkan yang manusia ni dah create satu 'ikatan sendiri' yang tak sah. then, tetiba boleh pulak cakap "ehhh, ni makwe aku kot.. dia MILIK aku. takde siapa boleh rampas". Couple tu ikatan SAH ke bro? ko nak couple jumpa tok kadi eh? ke jumpa tok imam? pakai saksi tak? pastu boleh pulak dok mengaku yang girlpren dia tu hak dia. Eh, ko tau tak ada yg lebih berkuasa? kalau dia nak amik nyawa yg knonnya 'milik' kau tu.. skejap je beb!. So, jangan nak bangga dgn status 'COUPLE' yang sbenarnya takde bawa maksud pape pun. cuma manusia ni je pandai create kasi menda tu nampak macam "Hamagaddd! gila gempak sial org tu ada couple! jeles kot!". Padahal pada mata aku.. "ehhh, tlonglaa. kahwin tak lagi dah mcm kalah org yg dah kahwin -.-"

KENAPA SINGLE LEBIH BAIK DARI COUPLE?

BEBAS dan TIADA KONGKONGAN

Bila korang single, korang takde pun pelik² nak kisah pasal hal girlpren boipren semua tuh. So, setiap masa korang FREE. tak payah nak spend kan masa untuk bergayut, untuk msg anytime, anywhere and kdg² tu macam dah putus idea nak msg ape but still because konon² COUPLE kann, kena la msg 24 jam untuk menunjukkan caring nya dia terhadap pasangan . puiii!. Takda maknanya. Alangkah indahnya kalau masa yg korang dah habiskan untuk pasangan korang tu.. korang gunakan untuk perkara yg lebih berfaedah. kan bagus tuu.. takde la terasa membazir dia. 

Then, tiada kongkongan. ok, ni memang betul. bila single, takde sape pun nak jeles dgn kita. Just, suka hati laa nak keluar dengan siapa, cakap dgn siapa, msg dgn siapa. sape kisah? takde siapa kisah okay!. So, takde la macam terikat sangat. bila nak buat something je teringat awek, teringat pakwe. aduhhh... ntah ape tah. lagi-lagi yang kuat cemburu buta.. lagi sakit laaa hubungan tu..

SAYA SUKA KEADAAN SEKARANG
Nothing should change. Aku suka keadaan aku sekarang. Aku tak perlukan sesiapa buat ketika ini melainkan keluarga, sahabat dan rakan². Tahu tak? ingat senang ke org nak fahami kita? ingat senang? Aku tak pernah pikir orang boleh faham macamane aku yang sbenar. Sebab mereka mmg tidak pernah faham. Tapi, kalau diorang dah kenal aku bertahun2, maybe diorang dah kenal 2/4 daripada aku.. dan yang baru beberapa bulan kenal aku?? kira lah sendiri brapa percent korang kenal aku. i just unreadable. aku susah nak deal dengan certain² org. kadang2 suka² je org label aku sombong laaa.. bla bla bla. tapi, aku buat macam tu pun sbb aku rasa tak selesa. faham? i have my own reason why i treat some of them very nice but not you.. the answer is just ask yourself and find out what the reason is.

So, untuk disimpulkan, Aku tak payah bagi banyak² point. sebab 2 point yang aku bagi dah cukup buat korang berfikir mana satu lagi baik. TAK. aku buat entry ni pun seriously takda niat pun nak kondem hang hang yang couple dkat luar tu. tapi, aku just tulis pasal aku. knp aku lebih prefer utk stay single rather than being in a relationship. jangan sentap dulu okay? baca sampai habis. kemudian baru boleh nilai. Kesibukan yang aku lalui sekarang dah semakin melupakan aku pasal semua semua ni.. Handphone yang dikatakan penting, namun aku tak pernah merasa kepentingannya dalam hidup aku. serious tak pernah rasa. tapi, aku sangat merasai kepentingan INTERNET dan LAPTOP dalam hidup aku.. Tiada siapa yang boleh memisahkan kami.. Dah laaa. selesai carutan yang tidak bernas daripada aku. yang baik jadikan tauladan. yang buruk jadikan sempadan okayh? thanks a lot (:

"Cintakan MANUSIA mati. Cintakan ALLAH kekal abadi"
p/s : nak kahwin dgn laptop niiiiiiii! (:

Thursday, March 31, 2011

Kisah DOODLE COUPLE =.="

Assalamualaikum dan selamat pagi kepada semua pembaca.. hehe..amacam korang harini? sihat? eceh. baik plak aku kan? kah3...haa. ni haa.. sebut pasal doodle.. sebenarnye... aku sangat mencemburui blog2 mereka yang setiap entry diorang dihiasi dengan doodle! HAHA. serius cemburu gila! nampak sangat kawaii. aku plak gmbar google image yang nmpak sangat skema. errkk.. oleh itu, aku telah membuat keputusan! untuk melukis doodle buat ptama kali! DIULANGI. pertama kali ea.. haha, so..korang jangan la dok keji2 aku cakap aku punya doodle buruk (sbb aku mmg x pandai buat pon) ..ok nahh. tgk lahh. tgk lahh =).


MEDIUM : ADOBE PHOTOSHOP JER
MODEL : AKU DAN SIAPA?

haha. kelakar gilaa kan aku lukis? adoiii...aku try guna paint.. tp x jadi.. gune adobe jadi lahh. hahaha. so, adobe pon boleyy...

Actually..berdasarkan doodle diatas. aku nak sampaikan.. yang mood perempwan tu tengah x okay.. nak tau knp? sbb ape lagi.. sbb laki tu lah! laki tu dah la datang lambat! pastu da smpai je.. buat muke innesen plak ajak bgambar..bengang aih pempwan tu..lepas tu plak..

doodle pempwan berkata : " janji nak pakai baju yang sama kaler! tapi tiba2 datang u pakai baju kaler ijau i pakai baju kaler pepel ni!" "i benci u laaa! u ni x romantik langsung!" kata wanita tu lagi....then, laki tu still with innesen face dia...

Makin marah la weii pempuan tu... mane tak nye.. orang dok cakap dengan dia.. tp yang laki tu buat muke x bsalah je... gitu gaye ke ko treat pempwan? wajarlah pempuan tu cakap ko x romantik. pfft... "penat2 tunggu sejam lebih...alih2.. ni yang aku dapat" berkata si perempuan di dalam hati... 

lalu, perempuan tu pun menyindir laki tu... " Youuu..kalau youu x tau beza pukul 11 dgn pukul 12.30.. nahh.. I kasi u buku ABC ni untuk u baca" *sambil menghulurkan buku ABC dkat lelaki tu*

Lepastu...baru laa laki ni bersuara.... "Youu..mula2 skali.. i nak mintak maaf dkat u sbb mmg salah i datang lambat...tapi.. u tak pernah tanya i kenapa i dtg lambat kan? u tak tau ke yang i stuck in jammed tadi? you tau nak marah je...you x boleh la macamni...you kena la faham i macamane i faham youu.. And, lagi satu.. you cakap yang i x romantik.. x pe you...i x kisah youu nak ckap i x romantik ke ape.. janji.. i tau..yang  cinta i hanya dkat you...bekas pakwe you yang you kata romantik gila tu akhirnya tinggalkan you jugak kan??.."

*ok perempuan tu da diam.. sbb dia da kalah...tau nak yg romantik je . tp, org yg romantik dgn hang tu bkan betul2 syg.. ni haa. aku yang x romantik ni jugak la yang syg kat ko* HAHA!. sekian buat kali ni .wassalam..

P/s : jangan cepat buat andaian dkat suami/tunang. kat pakwe lantak kau lah..
P/s : romantikk tu perlu ke? HAHA. adoiii...
P/s : cite ni takde kene ngena dgn aku xP
P/s : tiba2 aku geli guna " I , You n U"


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...