Wednesday, December 14, 2011

FAKTOR YANG DIAMBIL KIRA UNTUK MENDAPAT NUFFNANG BUFFERED EARNING

ASSALAMUALAIKUM

Harini nak cerita pasal NUFFNANG Sebelum tu, bagi yang tak tahu, NUFFNANG adalah Advertising Community atau Komuniti Pengiklanan. Atau dalam bahasa mudah dia, NUFFNANG ni bila kita letak iklan dkat blog kita, bila ada yang click dapat la earning per click. Tapi, aku taknak fokus dkat earning yang per click ni. aku nak fokuskan dekat BE atau pun Buffered Earning. BE ni antara pendapatan yang banyak laa dalam NUFFNANG ni. Disebabkan itu, ramai yg salah sangka dkat NUFFNANG. Ramai yang beranggapan bahawa NUFFNANG ni bagi BE kepada blog tertentu yang dipilih oleh meraka. Tapi, TIDAK sama sekali. Serius korang salah anggap. Sebenarnya, Advertisers yang memilih blog mana yang dia nak  beriklan. So, Kalau korang tak dpat BE, means korang tidak terpilih oleh ADVERTISERS. dan bukan tidak dipilih oleh NUFFNANG ye!. kat bawah ni aku boleh laa bagitahu skit faktor² yang membolehkan korang dapat BE daripada advertisers.

Terdapat beberapa faktor yang akan menentukan peluang anda yang dipilih untuk kempen CPM 
 Antara faktornya ialah Audiens Sasaran/Target Audience. Advertisers ni mestilaa ada target audience sendiri kan?. Sebagai contoh, iklan advertisers tu pasal MasterCard. So, kalau blog korang tu kebanyakan pelawat terdiri dari businessman atau glongan professional lain yang menggunakan khidmat kad tu, peluang korang nak dapat BE adalah sgt mudah. Ini lah dia kepentingan Survey yang ada dekat blog korang tu. Korang kena update Survey tu dari semasa ke semasa. Sebab, daripada survey tu laa advertiser akan kenal blog korang dan akan tahu samada korang layak atau tidak.

Faktor kedua pulak ialah Kedudukan Iklan korang. Kedudukan iklan pun turut menjadi punca samada korang layak ke tak nak dapat BE tu. Seperti yang korang tahu advertisers telah menghabiskan banyak duit kot nak design iklan semua tu dengan harapan semua org dapat baca apa yang nak disampaikan. So, apa yang korang perlu buat just susun je iklan tu elok2. dan pastikan korang ada ketiga-tiga unit iklan tu dekat blog bagi memastikan korang mendapat peluang yg lebih tinggi (ecehh). Kalau boleh letak iklan NUFFNANG tu kasi terapung pun boleh gak. haha.


Last but not least, Korang pastikan korang punya membership status tu Glitterati. Sebab, Advertisers lebih bermiant untuk beriklan dkat blog yang glitterati berbanding dgn blog biasa. Try laa ikut apa yg disuggestkan oleh NUFFNANG ni. Mungkin rezeki korang kan nak dapat. Aku ni tak pernah dapat pon! HAHA. aku tulis ni pun berdasarkan Tiket yang nuffnang reply dkat aku. Harap dapat membantu Thanks :)


Rajin² Laaa. aktif dkat web NUFFNANG

14 comments:

Nyamuk Terbang said...

nuff kedekut #kbai

iAmCekbolat said...

kdg2 nk bce entry un tak senang..
eklan sane sini -_-"

zikeryhassan said...

aku tak hirau angat pun pasal earning nuffnang aku.



pergh! nyamuk komen 1st tu. ehem!

mz said...

ok.. tapi pastikan trafik melambung jgk spuya lagi ramai yg klik,.....

teruskan usaha.. nuff mmg agk sukar sikit.

The Bittersweet of My Life said...

nice info... thanks...

Anonymous said...

earning baru rm0.25 sen . k, sedih .

Admin said...

dah lama x dapat BE..tp last dapat BE yg ke 13..dah cash out dah pun..nice entry

Alan said...

aku dah bertahun guna nuff..takde pun duit aku naik..pelik pelik haha

al_hakim said...

komen sebab nak backlink..lalala~ btw kalau nuff bagi kita bersyukur..kalau tak dapat its ok..

nurul diana said...

nuff kemut , hukhuk x dpt pe2 pon dr nuff . sob sob

aliza zeke said...

x mengarap sgt pun..hehe

Nina Mads said...

Hye..blogwalking. nice blog :)

JAI said...

Tips - Ikhlas berblogging, Usaha baru akan timbul kejayaan. Kena Kental dan tonjolkan diri....Sabarrr..lama kelamaan dapatlah tuhhh

Bro Framestone said...

he..23x

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...