Wednesday, July 4, 2012

JOM MAKAN DI HR. STEAK HOUSE KG. BARU


ASSALAMUALAIKUM

Ehem... Harini aku nak bawak korang jalan2 di HR. Steak house @ Kampung Baru! . *feeling pengacara jalan2 cari makan* . kahkah... takdelah, nak cerita ni... malam ni aku dinner dekat HR. Steak House.. Sebab aku dinner dekat situ adalah kerana kawan aku, Afiq..dia mengidam benda ni... A day before, which means, semalam.. kawan2 aku yg dari kelas lain dah pergi dah tempat ni.. So, aku pun rasa macam teringin jugak lah sekali and kami pun mengambil keputusan untuk pergi beramai2 ke sana. Tapi, atas sebab yg aku tak tahu kenapa.. some of them tak nak pergi. masih tido katanya... So, kami pergi ber-tiga..

Sebelum pergi tu.. aku macam konfiden je yg aku masih ingat jalan nak pergi ke sana. Sebab sebelum ni aku pernah lah pergi steak house tu. Tapi, sekali je lah.. dan aku act like professional gila lah konon depan diorang, tapii... sebenarnya aku pun tak ingat dah jalan nak ke sana! HAHAHA. Then bila dah sampai je setelah meredah beberapa stesen LRT, kami pun meneruskan perjalan...Sesat jugak lah.. mana aku tahu jalannya. Terpaksa lah tanya 2 3 org yg lalu lalang kat situ dan akhirnya Alhamdulillah selamat dijumpai.


Bila dah sampai, order lah benda apa yg nak dimakan. Aku order Chicken Combo Moroco apa entah mula2, tapi dia cakap ayam dah habis and dia suruh order benda lain. So, aku pun bertukar lah menu kepada Beef Morocco Rice kot? ahhhh aku pun tak tau. Nama pelik2. Aku org kampung oi. #Eh.. Air pulak aku order jus tembikai. omnomnom sedap oi. Tunggu dalam 15 minit something dah sampai dah juadah!. Pelbagai juadah yg diperagakan *macam baju pulak* dekat sini!. Ambik masa setengah jam lah jugak untuk orang macam aku nk pilih. harharhar.


Ok, ni apa yg aku order. Gambar teruk lah. Malu nak buat Flash. Org pandang oi. HAHA. Aku suka benda ni, first sebab dia punya sauce blackpaper tu rasa pekat dan pedas. Daging dia pun boleh tahan lah banyak. Nasi tu even rasa tomato je, tapi bila dimakan sekali dgn sauce tu rasa dia macam blend lah, matching.. Cuma kalau jagung aku tu besar sikit, mesti sedap. HEHE k. Daging pun kalau lembut sikit lagi mungkin perfect kot?


Jus tembikai ni pun sedap jugak. Sebab gelas besar. Kalau kecil mungkin aku cakap tak sedap. Sebab tak puas. HAHAHAHA. Rasa dia pun tk manis sangat. ok lah. *ala2 juri masterchef*. 


Tadaaaaa! dah habis. licin wei. hahaa


Haaaaa. Aku pergi dengan dia ni lah, Afiq. Sat sat. ada lagi sorang -.-


And he is Ken, Chicken. Eh. HAHAHAA k tipu .

Okay. Aku rasa tu je lah cerita dia.. dan kami sangat berpuas hati makan di sini. Kalau tokei HR Steak House terbaca blog aku ni boleh la undang aku untuk makan free ke apa. HAHAHA. Akhir kata, kalau kau orang nak makan steak yg murah dan berpuas hati..makan lah kat sini.. harga pun reasonable! :)
p/s : diorang bayar SEJUTA duit dekat aku untuk promote restoran diorang. AHHAHA
p/s : Tokei kedai len kali pasang signboard lah. kami dah sesat dah tadi :( 

16 comments:

Anonymous said...

chicken??

Nyamuk Terbang said...

nak!!!

Alif Haris said...

belanje bro.. hahaha :D

eyjalukman said...

sikit masa lagi syed mmpu jd pngacara JJCM . hehe


sodapnye lahai tgk lauk pauk dia suma . klu lah dpt pi *mata bundar kt gambar entry ni*

Anonymous said...

sebut pasal jagung teringat pasal bubur jagung......hahahaha....

Norfa said...

Steak house terbaik.. murah dan sedap.. paling bes sos dan mayo unlimited.. haha

Nazim Nasri said...

Salam. Hye kawan-kawan hihi

nak review gak pasal HR Steak House ni. Aku selalu gak makan kat sini dulu, selalu tu bukan sekali dua. Tapi berkali kali dah. haha.

Aku dah stop makan kat sini since terjumpa tikus dicelah celah longkang dalam kedai ni, pisau garpu yg kotor and basah. Longkang berbau busuk kat area dapur tu..

Haritu kawan aku terjumpa lipas dalam makanan dia. Memang la makanan dia murah dan sedap. Tapi tahap kebersihan dia teruk sikit.

Aku rasa dah 2/3 bulan tak makan sini dah. Kalau tak percaya. Mohon datang waktu malam :)

Unknown said...

haha...setuju!

banyak tikus kat sana dan agak berbau terutamanya bila da tgh malam hehe......

Shiqin Sunshine said...

huhu, nazim jumpa lipas ngn tikus?? =O

hari tu bukak pose kat sini, and ade lg la lepak2 kat sini sebab murah...huhu lgpon dekat je dgn hkl kan...klu LRT dekat ngn kg baru kan??

huhu...tak pernah lg jumpa bnda2 pelik...and sauce blackpepper dia mmg superb.....

Anonymous said...

lain plk jadi kat aku.dulu penah mkn kt sini utk dinner.tunggu waiter amek order je dah over 30min,sbb dah lama sgt tunggu so aku pi kaunter terus.brader kt kaunter tu mcm nk xnk je layan.then ade waiter passing sebelah aku,so aku ckp la kt dia aku n the geng ni dh tunggu lbh kurg 30min,boleh x amek order?aku rasa bahasa aku nice kot,tapi brader ckp dgn muka msm suruh tunggu kjp.so aku pi la duduk blk,15min lps tu baru nk dtg kt kitorg.mmg aku dah menyirap time tu, "waiter" yg sebenar adalah kami,bkn dia.punyalah lama kami tunggu.tu baru tunggu utk order,tunggu mknn nk smpai aku x ingt lak brape minit.tapi bab mknn aku mmg setuju la mmg sedap.

tapi sebagai tanda terima kasih aku kt diorg,aku tinggalkn hadiah kt meja sblm blah... "service damn slow + layanan x mesra pelanggan!" aku tulis besar2 kt meja guna sos cili :P

(btw group aku semua laki,itu psl kot waiter x dtg layan kitorg.d@mn~!)

Microscopasia said...

good sharing.
Hurm, susah jugak nak cari good restaurant kat Kampung Baru. Plan nak ke sana petang nanti. Tapi masih search apa review orang tentang tempat makan yg sedap dan bagus...

nak cari makan... nak cari makan

microscopasia.blogspot.com

Anonymous said...

Br pegi smlm..sume terbaikk.kn rajin2 mulut panggil waiter br cpt dpt mkn.smlm tunggu x smpai 20min sume dah ade.

Anonymous said...

dulu selalu pergi sni ngan family...sekarang dah stop since bau longkang dye busuk sangat...terutama waktu malam.

Anonymous said...

macam knl je kwn u ni.

Unknown said...

dah pernah makan. mmg best :)

Unknown said...

dah pernah makan. mmg best :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...