Sunday, August 10, 2014

SAMBUTAN HARI RAYA 2014


Alhamdulillah, setelah Ramadhan melabuhkan tirainya, Syawal pula kian menjelma. Sebelum terlambat, diri ini ingin menyusun 10 jari memohon kemaafan kepada semua sahabat-sahabat yang dikenali, cikgu-cikgu, pensyarah-pensyarah dan semua yang ada menyimpin rasa kecewa di atas salah silap sy selama ini. Diri ini juga hanya insan biasa yang banyak cacat-celanya. Yelah, dalam gurauan and kata-kata kita kadang2 belum tentu semua orang suka. Kadang-kadang kita rasa kita dah baik sangat dah. Tapi ada je jugak lagi yang cakap2 belakang mengata itu ini tak kena. Tapi, takpelah. Dah memang lumrahnya manusia. Kita ni Maafkan jelah. Lepastu depa pun buat lagi. hahahaa.
Raya tahun ni meriah jugaklah kiranya. Bukanlah meriah sebab ada baju mahal-mahal, baju raya 10 pasang ke. Takdelah. Dunia semua tu. hahaha. Meriah sebab Raya tahun ni banyak pi jalan-jalan. Seminggu hari raya duk beraya sakan. Biasanya raya ketiga camtu dah ada kat rumah dah. Ni tak diam duk pi jalan. Mak pulak cuti meniaga lama sikit kali ni. Nak niaga pun macam malas-malas lagi lepas dah lama cuti.


Raya tahun ni aku macam mengada sikit nak buat kuih raya. So, dapatlah buat satu balang biskut corn flakes ni. Boleh tahanlah jugak susah dia. Nak bancuh semua tu takdelah susah. Cuma yang jadi masalah dia nak bakar tu. Rumah aku takde oven tau dak. Aku bakar benda ni dalam robot pemanggang je (yang untuk panggang ayam tu) aku tak pandai nak describe dapur tu macamna. haha! tapi masak jugaklah biskut ni...
Cuma lambat sikit lah aku tidur. Pagi raya kot buat. Bukul 6.30 pagi camtu baru siap. Lambat kemain lg.


Sebelum masuk tidoq, dapatlah melantak lemang dengan rendang daging dulu! hahaha nyaris aku nak habiskan satu batang lemang. Tapi mengenangkan nak tidur, so mcm segan sikit lah nak habiskan. Lepas sembahyang raya tu baru aku habiskan. So, aku makanlah sebatang lemang. Mak aku beli dua batang. Sebatang lagi tu aku tinggal ah untuk akak aku dengan mak aku. Last2, diorang kata nak makan nanti-nanti lepastu tak makan. Raya ketiga balik rumah tengok2 dah basi. haha takda rezeki katakan.


Baju raya aku tahun ni warna coklat! hehe. Nampak dak baju tu dah macam amende tah tu? hahaha tu semua peluh punya pasal. Aku ni memang pesen kuat berpeluh. Tapi nasib baik peluh takda bau yang hangit tu. kahkah. Peluh tu sebab duk naik turun tangga banyak kali ah tu. Ada lupa barang lah lupa apa lah campur pulak lagi cuaca panas. Camnilah jadi dia. Ada yang komen kat instagram diorang ingatkan ni baju melayu pesen baru ada tone tone yang cantik tu. Siap ada yang tanya beli kat mana. hahahah ok ni kelakar!

Gambar atas ni gambar raya kedua. Raya tahun ni aku memang takda beli baju raya pun untuk raya kedua and seterusnya. Sebab duit dah habis beli laptop baru. Tak pepasal tak cukup duit nak beli baju raya. hahaha, so aku cadang nak pakai baju melayu je untuk raya pertama hingga hari raya ketiga. Berjaya jugaklah akhirnya. Tapi Allah je yg tahu panas dia camna. HAHA


Raya ketiga samping hilang entah kemana taktaulah. hahaha. Pakai samping karang orang kata apa pulak kan. Aku pakai baju melayu time raya kedua tu pun org dah pelik. haha.

Sebenarnya aku dah update sampai hari raya ke 7 tapinya taktahu kenapa gambar semua hilang balik.... ARGHHHH Nak meroyan rasa. Takpelah, tengokjelah sampai raya ketiga je pun T.T


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...