Monday, April 21, 2014

KONOTASI RASA - SYED

Kadang-kadang, rasa tak dihargai,
Setelah apa yang kita buat,
Setelah apa yang kita korbankan ,
Langsung tiada diselangi ucapan "Terima Kasih".
Tidak pula ku minta untuk dibelanja makan yang mahal-mahal,
Tetapi memadailah bagiku kiranya mendengar ucapan Terima Kasih.

Tak susah rasanya untuk kita menghargai orang,
Tidak perlu diberi intan, emas atau permata.
Hargai orang dalam pelbagai cara,
Barulah orang rasa selesa.

Mungkin... sepanjang hidup ini, 
Ada yang aku terlepas pandang.
Mungkin kadang kala aku juga merupakan salah seorang,
Lupa untuk berterima kasih apabila meminta sesuatu,
Terutama kepada Allah yang satu.
Maka, aku akui kadang-kadang itu juga khilafku.

Coretan ni memang tiada kena mengena dengan awak.
Cuma, tetiba idea datang secara rawak.
Biasanya kerja aku duk buat lawak.
Tetapi harini  tidak ku rasa untuk berlawak.

Aku tak tahu apa yang aku rasa ketika ini.
Terasa seperti seluruh dunia menghimpit diri.
Tanpa diketahui sebab yang hakiki.
Ya Allah, bantulah semoga ketenangan memenuhi diri.


- Syed -

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...