Tuesday, October 30, 2012

FIRST DAY OF FINAL EXAM

ASSALAMUALAIKUM

It's my first day of final exam. Everything runs smooth. The question that I have answered was not really tough. Tapi aku takda keyakinan. Aku tertanya-tanya, betul ke apa yg aku jawab tu. diterima ke? Ya Allah.. Aku harap betul lah. Aku taknak failed. Aku dah cuba yg TERBAIK rasanya. Subjek tu yg paling aku lemah sekali sebab, grammar kan macam matematik yg perlukan banyak latihan dan jawapan dia pulak kekal. Jawapan lain tak terima. It is either you get marks or ZERO. Haraplah aku lulus dgn jayanya paper Language Description ni. 

Sehari dua sebelum final, macam-macam yg terjadi. It involves everything.. persahabatan.. pelajaran.. dan semualah. Macam2 masalah yg akhirnya aku sendiri pun tak mampu nak tampung. Macam2 yg aku takutkan. Kesannya, aku sendiri rasa depressed dgn semua masalah yg aku hadapi.  Aku takda keyakinan nak ambil exam. Keliru. Buntu. Fikiran ke lain. Apa pun ke lain. Dan akhirnya aku menangis. Bukan tanda lemah. Tapi terlampau banyak menanggung kesalahan. Susahlah nak cerita dkat blog ni. Yelah, bukan semua benda yg boleh diceritakan. Lagi-lagi perkara yg selalu bermain di fikiran aku ni.

Takpelah, yang penting sekarang aku dah okay. Esok adalah paper Language Development. Doakan saya supaya sentiasa beroleh ketenangan ketika menjawab. Terima kasih :).

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...