Wednesday, August 17, 2011

BLOG PINK IZZATY HEDRY DAN CELOTEH MAIRA QUEEN

ASSALAMUALAIKUM

Honestly aku cakap.. aku sebenarnya dibayangi rasa bersalah yang teramat sangat kpd semua yang join aku punya segmen review blog pada bulan 5 yang lalu. see? sekarang da bulan ogos pun masih tak settle. 
teruk kan aku? sorry² . Actually.. time aku bukan segmen review ni hari tu.. aku masih dalam persiapan nak sambung blajar.. so, sekarang..bila dah sambung blajar..ada masalah internet pulak.. so, makin tertangguh la jadinye.. tpi, takpe.. aku tetap akan review blog korang.. walaupun lambat


BLOG IZZATY HEDRY
"hati tak pandai menipu, itu lah nama bila hati izzaty herdy berbicara" . Serius aku suka tagline dia.. 
blog izzaty ni bertemakan warna pink.. blog dia sangat kemas, takde widget terabur dan.. dah cukup cantik lah bagi aku... cuma.. certain things macam ,


Recent post dengan shoutbox je aku rasa yang izzati ni kena perbaiki.. first, bagi shoutbox tu.. kena naikkan value skit kasi dia tak tersorok.. taktau camne? try godek entry aku yg ni TUTORIAL FLOAT SHOUTBOX. Then, untuk recent post punya thumbnail tu.. untuk bagi dia nampak kemas lagi.. just perlu tukarkan image url bagi thumbnail tu je.. so, i think it will be okay! :)

BLOG MAIRAQUEEN
Next, beralih pula kepada blog Maira . Yang ni lagi la aku rasa bersalah.. sebab, dulu dia guna blogspot. sekarang dah tukar domain dah.. baru aaa aku sibuk² nak review. huaa. sorry maira!. Melihat kepada blog Maira ni.. aku rasa ada banyak la jugak yang kena perbaiki.. 1st skali aku sentuh part header la sikit..


Header maira ni.. aku rasa combination kaler je yg tak berapa sesuai. Combination kaler yang mungkin sesuai ialah biru dengan hitam or biru putih, TETAPI , bukan lah aku cakap kombinasi tu tadi msti kena ikut warna background. TIDAK! . Cuma, kalau nak kasi warna seragam dan nampak nice lah.. Kalau macam header maira yg skarang ni.. aku rasa tak berapa sesuai sikit . sebab, first skali dia punya font. Font pandai ke aku tu spatutnya kena ganti dgn font lain. sebab, font jenis macam ni mmg tak sesuai nak di-apply effect stroke.. Font macam ni just sesuai kosong sahaja..

Then, warna font yang digunakan. Iaitu merah + kelabu. Ni yang aku maksudkan tak berapa sesuai. sebab, bila merah (warna terang) di combinekan dgn warna kelabu (warna font) . Maka, warna font tu tadi akan tenggelam dek kerana warna merah yang terang tu tadi .. Macam perkataan "berceloteh" tu.. yang tu ok la skit. sebab, both of the colours are bright.. So, ko kena banyak cari kombinasi kaler yang sesuai je maira! :)


Kemudian widget share facebook ni. Aku rasa hang salah coding ni maira.. cube check balik coding dia. sebab, benda ni just menganggu pembaca nak baca entry. hehehe. (",) . Yang lain aku rasa overall okay lahh..

Okay.. lengkap sudah dua blog yang aku review untuk hari ini. InsyaAllah akan sambung bila-bila lagi...bila masa mengizinkan lah iye! :) . dan, maaf andai ada tersalah kata yg mengguris hati korang ke bila aku review blog korang ni... aku pn bukan bagus sangat...just nak bagi pendapat je. Thanks 

6 comments:

Unknown said...

no komen...

boleh tak komen gitu??
ekekekekk

adrinaqamarina said...

join bulan mei, skg dah ogos, takpe, sikit sikit lama lama jadi bukit~


heee

Umie Nadhirah said...

pengkritik tetap hehehe

Syazwan said...

bila nak review aku punya? lol

MerLe said...

tape...wat sikit...

Rtp Farra Arisha said...

teguran/kritikan untuk kebaikan tak mengapa kan ;)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...