Tuesday, April 19, 2011

AIS (AIR BATU) MEMBUNUH!


ASSALAMUALAIKUM

Hai korunkkkkkkk!! (over plak-.-") . okehhh! arini aku nak citer pasal Ais..! ais atau dalam bahasa lainnya adalah air batu / ice cube...ade x peminat ais kat sini?? kalau ada sila angkat tangan macam saya \o/

Sebenarnya..aku juga merupakan salah seorang daripada penagih AIS ni... aku mmg addicted tahap gaban la dgn Ais ni.. kalau sehari x dapat...rasa cam hidup aku x tenteramm! serius! pukul dua tiga pagi pun aku sanggup kot kuar pi cari AIS.. adoii... sampaikan...beberapa tahun yg lepas..aku ade pi jumpa doktor.. dia da larang aku daripada amik ais slalu..tapi..errr...aku tetap berdegil. dan telah mengamalkan pengambilan ais secara berleluasa seperti biasa. HAHA...Tapi...tapi....semalam..tetiba tjumpa dkat FB..ade org tag aku...dkat satu note... tentang bahayanya AIS ni...nak tngok? nah nah.. tgk ni. jap yee..


KESAN MINUM AIS

Baca dan terus sebarkan kepada teman dan kenalan anda. 
Serangan Jantung dan Amalan Minum Air Panas .... 
Artikel ini berguna untuk semua.
Bukan sahaja amalan meminum air panas selepas makan, tetapi berhubung SERANGAN JANTUNG!!!!. 
Kita tidak akan kehilangan apa-apa... malah 
akan mendapat faedah dari amalan ini. 

Kepada sesiapa yang suka minum AIS, artikel ini sesuai untuk anda baca. Sememangnya sedap minum air berAIS selepas makan. 
Walaubagaimanapun, AIS akan membekukan makanan berminyak 
yang baru kita makan. Ia akan memperlahankan penghadaman kita. 
Bila lemak-lemak ini terbentuk di dalam usus, ia akan menyempitkan banyak saluran dan lama kelamaan ia akan menyebabkan lemak berkumpul dan kita semakin gemuk dan menuju ke arah mendapat pelbagai PENYAKIT. 
Jalan terbaik...adalah untuk minum sup panas atau air PANAS/suam selepas makan. 

:Nota penting tentang SERANGAN JANTUNG!!! 

Anda patut tahu bahawa bukan semua tanda-tanda serangan jantung akan mula terasa pada tangan sebelah kiri. 
Berhati-hati juga pada permulaan sakit sedikit-sedikit pada bahagian atas dada anda. 
Anda mungkin tidak akan mengalami sakit dada pada 
serangan pertama serangan jantung. 
Keletihan dan berpeluh adalah tanda-tanda biasa. Malah 60% penghidap SAKIT JANTUNG tidak bangun selepas tidur. 
Marilah kita berwaspada dan berhati-hati.. 
Lebih banyak kita tahu, lebih cerah peluang kita untuk terus hidup... 
PAKAR SAKIT JANTUNG berkata, jika semua orang yang mendapat e-mail ini menghantar kepada 10 orang yang lain, beliau yakin akan dapat menyelamatkan satu nyawa. 
Baca ini..... ia juga mungkin dapat menyelamatkan nyawa anda!!!!. 

**Jadilah teman yang setia dan teruskan menghantar artikel ini kepada teman-teman yang anda sayangi.....!!!!

WAAA...note ni berjaya mencuakkan aku! argghhh....aku sekarang sedang berusaha mengurangkan pengambilan AIS. hahaha. (tau takot ko ye syed) takut aku weh...aku x nak mati muda lagi. ilmu x ckup..amalan pn takbanyak .kih3..oklah, tu je nak smpaikan! harap dapat mengambil iktibar ye! :)


p/s : kunyah ais sedap kan? XD

22 comments:

miss lollipop said...

sy suka kunyah ais...huuu~

aslann said...

Apee pon takblehh..

Trainer Fariz said...

hehehehe tau hang takut

Cik Ladies said...

sedap nye ais weyh! rasa nak kunyah seplastik XD

husna mukhtar said...

kalau aku minum air panas lepas aku kunyah ais cemana? HAHAHA

LAILA NASIR said...

wahh ! takot2...

Solihin Zubir said...

uii.. bahaya..
tapi kalau tak kerap sgt xpa kot.. hehehe..

ainina jelani said...

ehemehem. kalau kunyah ais byk, nnt tak hensem dah

Miss Anis said...

lepas ni xley minum air ais da la....huhu

Mohamad Farhan Bin Shamsuri said...

whua.......copy note :wargh

Yutaka Mushimura said...

perhhh....bahaye gilos...seb bek tak suka kunyah ais...hahhahaks

tips terbaru


Apekah Pasangan Itu Gula - Gula???

Tip Memupuk Minda Kelas Pertama

Tips Menghadapi Jerawat

Tips Mendapat Ketenangan Dalam Senaman

Semua Untuk Kamu, My Lovely Follower

No Condom - NO PLAY PLAY

NurAmal said...

x suke makan ais.. tp baru2 ni ske kunyah ais sebab makanan rase pedas sbb lidah luka.. konon nak hilanghkan rase pedas.. ade berita ceni plak erk.. =_="
tq 4 info

IftiMonstaa said...

aku minum jugak ais. tp sejak dok hostel tak sekuat dulu2 la. sbb hostel mana selalu dpt air sejuk! haha bagus bagus!

cik bAtu said...

uwaaaaaaaaa.....susah gak cani...aish...btindak segera...sok xmo mkan errr minum ais dhhh~

syzarosli said...

wargghh,sy suke geget ais smpai kebas pp

ReiKo91 said...

aaaaaa...tidak,suka ggit ais wlupun air still byk,ais abs mntk lg =_=

farasakura said...

xsuka makan ais..hahaha selalu je curik ais dalam cawan kawan dan buang..hahaha ^^

p/s : jangan makan ais ye syed

tiQo...(-_-'') said...

honestly, aku x selalu minum ais sebab tade org nak letak air tu dlm peti ais.haha.. tp aku selalu minum ais bila aku pegi minum or makan dekat luar...kira kekadng la kan?

HazHand said...

oh1!! xde la bhaye sgt sgt ni..hohoh
ko ni,sbnarnye,ktagih ais yg jahat ke, ais yg baik wei???
haish

D i n said...

adess patut la aku rasa perut aku makin berlemak ni hahaha =_="

www.fierapirot.bolgspot.com said...

haahla same entry kite..hehe..=)

Anonymous said...

Makan ais mcm makan kacang... mustahil aku akan b0leh tinggalkan ais!!!! Waaaa

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...