Tuesday, May 31, 2011

NASI GORENG KUNYIT CARA SYEDGRAPHIX

ASSALAMUALAIKUM

Ehemm2. selamat petang!.. tadi si Zamir Zainon ni ade laa buat Nasi goreng.. pastu, korang nak tau takk. dah la dia pi beli kat kedai mamak. then. resepi plak dia google je. pastu boleh plak dia claim dia masak. HAHA. aku rasa cam nak lempang je.. dia tipuuu.. nak tgk nasi goreng dia? nahh tgk nih..

NI NASI DIA BELI KAT KEDAI MAMAK TADI *gambar hiasan
Disebabkan atas rasa kasihan aku kat dia..mehh sini aku nak kasi resepi macamane nak buat nasi goreng sedapp gila babeng.. sedap ni! HAHAHAHA.
BAHAN-BAHAN

SAIZ HIDANGAN : 2 ORANG

1) Ayam 2 ketul dipotong dadu.  erkk *dadu ke tu? HAHA
2) Yang kaler merahh tu.. lada kecikk.. aku suka pedas. so, aku letak banyak.. 5 ulas kott , pastu aku tambah lagi dengan lada kering. sebab, aku rasa macam tak ckup je 5 ulas tu. adehh.
3) Nampak tak bawang kecik tu? aku letak 4 biji kann? 
4) Bwang putih tuuu 5 ulas udahhh. nak lebih pon bolehh
5) Ikan bilis ko genggam je segenggam.. 
So, Bila da ckup semua bahan kat atas.. haaa. ape lagi. BLEND jee! toksah nak tumbuk2 pakai lesung batu bagai..lecehh. HAHAHA. aku pun malas wat keje leceh2 ni..
Bila da siap je korang blend bahan-bahan kat atas tu tadi... hahh. tunggu ape lagi.. angkat kuali.... then, letak minyak sikitt. pastu lagii... tumis je cam bese. masukkan ayam.. tunggu je mende tu semua garing boleh laaa korang letakkan garam . Ajinamoto kalau korang nak ltak , ltak ahh. aku tak suke menatam tu.. keh keh. bila da siap ltak semua cukup rasa.. boleh laa letakkan kunyit skitt.. (nama pun nasi goreng kunyit) Pastu boleh laa korang letakkan nasikk..dah letak nasik letak plak sayur.. *aku tak suka sayur.. so nasi aku ksong je* tadaaaa! da siappp, tunggu je nasi tu sampai korang rasa nak angkat! HAHAHA. Tapi, bila korang da angkat tu.. pastikan hasil dia macam ni laa...


Keropok tu sekadar hiasan je... HAHAHA. aku tak tau nak cantikkan nasi aku ni camne. keropok pun jadi lahhh! yayyy! dah jadiii. hebat gakk aku kan? okehbaii. rasa dia mmg sdap laaa. sdap dari zamir beli kat kedai lagi. haahahahhahaha. okbai!!!..

takk..sbenarnya Zamir memang masak sndiri *kesian
*sumpah annoying gila entry aku ni. HAHAHA*

22 comments:

... said...

wa'alaikumsalam..
kejam gila kutuk zamir. ahaha~
tu nasik goreng ke?
apa susah2~
beli je perencah nasi goreng. ahaha~
masukkan hiasan je~


tu..
tutorial cara penyediaan ke, gurau2 senduk? ok2, banyak2 belajar memasak okeh~
lalala~

nah! baca info about me kat chuki2 ni.hehe~

http://www.facebook.com/home.php?sk=group_182749185099728&ap=1#!/profile.php?id=100000882515060

baca dari awal sampai HABIS

~aYeeN & SuE~ said...

mcm sdp je..tp lg sdp klu de sayur2an..huhu..

aslann said...

Dua2 tak sedap..korang tunggu entry MASAK RENDANG aku plak.

man yusoef said...

wah pandainya abam masak nasi goreng.!! nanti kita dtg raya abam masakkan nasi goreng eh..haha

Farhan AJ said...

rasa cam nak lempang je... hahahaha.. x sedapppppppppppppppppppppppppppppppppppppppp !!!!!!!!!!!!!! hahahaha

^^eKaTiKaH^^ said...

wahhh..nmpak sedap...hehe...:)

leyzajamil said...

mcm tak sedap jek :P

munira sajuti said...

persembahan dah okayy. rase aku xtaw. tapi cam sedap je. HAHA okayy lapar

zacky ~786~ said...

nampak menarik ~

♥ solehah ♥ said...

hahaha!dh pndai buat resepi adek syed skarg nie ye.hehe :)

Scya Lollita said...

perghh , cikk scya pun tak reti masak -.-

zaMir said...

agak2 la fitnah aku....

zaMir said...

apsal ko tak letak sayur...dayus la lelaki tak makan sayur...hahahaha!!!!

Mss Ieza said...

adess.. kne google resepi =='

Wan Ahmad Izudean said...

zamir punye lagik sedap!

Fyqa said...

wowww nmpak cam sedappp

umMie said...

kunyit tu law x bubuh x sedap ke > hahaha

Along Usop said...

hahah..

masak lah pulak... ngaaa....

Hanim Mahali said...

hahaha... reti jugak dia masak nasi goreng... ingatkan tau masak megi je... opss...

HazHand said...

wei giler!! ko reti msak ke?? tipu niii..hahhaa
wei,nasi goreng ayam kunyit lagi best!! grrr

iekasub said...

wahhh...hebat ni masak sendiri ;D

ZaimKasturi RBWatch said...

Mmg nmpak sdap, trasa lpar la plak..

Bro, ns greng dging mask kunyit satu...hee

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...