Saturday, December 25, 2010

Cara Remove WaterMark

Salam to all.

ok, malam ni..aku nak tampil lagi sekali dgn tutorial yang amat mudah la aku rasa. hehe. iaitu. cara2 nak remove watermark daripada gambar.. korang tau x watermark tu ape? watermark ni adalah.. alah. korang perasan x .. bila ada gmbar yang dah didesign ke ape.. die mesti tulis Edit by : syedgraphix. *msti nama sniri ke?*. lebih kurang mcam tu la. untuk mengelakkan daripada gmbar dicopy lah katekan.. Tp, aku nak ajr korang cara nak remove benda tu. guna teknik yang senang mudah dan efisien. cewah...cara2 die macam nih.

1) korang mesti ade photoshop..
2) mesti ade gambar..
gambar ni aku creditkan kpd Abg Adam *sbb, aku malas nak cari watermark lain.hoho*


4)Lepas tu, korang highlight kan mcam gambar diatas gune spot healing brush tool tadi..


5) Tadaaa! Watermark da hilang! Senang je kan?? weee~ slamat mencuba..

Gambar sepnuhnya milik : Bro Adam

p/s : heyy. aku bukan ajar korang supaya korang suka suki je nak tukar hak cipta orang tau!
aku cume bg tau mcamane nak guna je! so, jgn salah guna! ingat!!

19 comments:

Adam Haiqal said...

*blushing!
hohohoo..
syed,apesal letak gmbr tu dkt header?
huduh ler.hahaha
nm gmbr pink uh~

font sume da ok!
cuma gmbr je kureng..heheh

SyedGraphix Dot Com said...

haha. blushing plak dia :P
ehhh, ensem ape pic uhh.. okk je laa...
nak yg pink? hadooii. hahaa.
kk, nnt update balek. da x de benda nak tambah dah ke?

Nieza Micha said...

woahh... bahaye ni... kang ade yg salah gune pulak... ngeh3...;D

Hakim Zailan said...

kalo watermark besar cam gambar kat blog aku boleh hilangkan x?

SyedGraphix Dot Com said...

nieza : haha. sape salah guna. x redha! aicehh XD

SyedGraphix Dot Com said...

hakim : jap ehh. aku try. hehee.

Mohamadazhan.com said...

sempoi.hehe

SyedGraphix Dot Com said...

huhuh ;)

ruby zaizi said...

ala xde photoshop huhu :(

JR said...

Pas ni mesti ramai yg salah guna...kesian...

SyedGraphix Dot Com said...

ruby ; alaa, download laa.. car entry yang free photoshop tu okay? :D

SyedGraphix Dot Com said...

jr shoppe : harap2 x begitu laa.. huhuhu

Unknown said...

guna paint.net pun ok je , pick color picker lpastu buat petak warnakan... erm... klu remove watermark ni masih nampak real? kalau gambar tu ada ton warna

SyedGraphix Dot Com said...

kalo yang ni mmg nampak real. x de ton warna

hahazirahas said...

hengsemm..hahahxD

SyedGraphix Dot Com said...

hahhaa... x)

Unknown said...

haaa dah tawu! lps ni boleh copy paste hak org!! hahahaha *gelak evil!;P

Unknown said...

Thanks for the tutorial, online photoshop is best to remove watermarks.

Shonam dua said...

Photoshop Online Free Try this bella and kamran you will love this editor

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...