Thursday, December 23, 2010

SEGMEN JOM BERKENALAN

aiyaa.. tengah syok2 melayari laman sesawang facebook.com..tetiba je teringat akan hutang yg masih belum dibayar kepada Abg Afiq..Adoii, tag lagi. ahaha. ok, segmen jom berkenalan nih. aku kena jawab baper soalan ehh.. errr.. 1...2...3..4.. ha. 7 soalan.. adui. banyak tuh.. haha.. tp, x pe. aku akn mencuba utk menjawab nya! .jom kita setat. soalan pertama berbunyi begini......

1)Apekah status anda
-aish..die tanye status da. haha. status aku? of coz la single mingle triangle rectangle sume tuh..bkan mase nye lagi kot utk aku pkrkan psl ni ihih. *yeke nih? .Pastu, Status aku lagi ialah, merupakan seorang student yang baru tamat tingkatan lime di sekolah menengah agama di bawah negeri Pahang. hoho.

2) Ceritakan sikit tentang diri anda
-ok, aiya.. ni soalan aa.. gua manyak tidak suka maa.. x reti btul nak dscribe ttg diri sniri nih.. tp, try je la eh.
ok, first..name aku syed *sume da tau kot . pastu..emm..aku ni ank bongsu drpd 2 org adik bradik *sob3. slalu kna tinggal sorang . Aku jugak amat berminat giler giler dan lagi skali giler! thadap bidang Graphic design. 
lagi2, aku juga amat berminat terhadap photography. tp, x mampu lagi nak beli DSLR stakat nih. so, godek2 je la camera samsung yang aku beli pakai duit sniri tu.. *semangat kumpul. videography!? yahh, aku bminat jugak..tp, aku x suka nak buat video. sbb too the leceh. lambat. byk step. kena convert la, itu la, ini la.. leceh kan?. .aku menyampah tol kalo org dok tergedik2 dpan aku! pastu dok hipokrit gitu..blagak! bajek baguz! rase die la yg perfect.! haihh, kpd mereka2 mcam ni. stay away from me la. tah pape je...HACKER? yeahh, aku tringin tol nak jadi hacker. tp, siapa la aku. haha. sikit2 je boleh la..banyak2 kem salam banyak2 ok ? . haha. ckup ckup! 

3)Certakan tentang blog anda
- Oh god , suh cite psal belog itam yg usang dan kelihatan suram dan terbakar lalu rentung nih!? aiyaa, ok laa. act, x de ape pun nak cite psal blog itam nih..Blog nih, diregister pada bulan 6/2009.. tp, aku baru start mengepost entry bulan 9/2009..wah ambek mase 3 bulan. haha. pastu3, lepas bulan 9 tu...aku da x pernah sentuh dah blog ni! mmg x pnah sentuh. even login skalipun x!. haha. aku mula post entry baru pd bulan 9 2010..wahh, pmulaan baru bg aku.. *post entry la maksudnye* untuk tahun 2010. bulan 9! wahhh, gile dasat. mana post kau utk bulan 1~8. haha. *kan aku da ckap aq x pnah bukak da blog! .. Aku pun mule laa nak bukak balik blog ni pade bulan 10/2010..well, aku da siap tukar template... tp, template aku x lawa pun time tu. 
*skarang pun x lawa, tp boleh la tahan*
ni template dulu..puas aku cari =.=
n then, lepas aku tukar template yg nih.. boleh la.. ade la jugak visitor dtg kat blog aku time nih,, tp follower time ni baru ade 45 x silap aku.. bapak la simple gile blog nihh.. nak tengok header die? lagi simple. jap eh.
ni header aku time tu...gile lah.. bapak oldfashioned! hahaa..pastu, x lame pastu. follower pun mkin btambah.
pastu aku tpkir plak.. da la blog ni mcam2 takde. maklomla. aku gune classic template time tuh. so, banyak plak kekurangan dia...pastu..ak lame la jgak x update ape2. aku ambik mase bape minggu untuk mcari
template yg terbaek untuk aku design! . time bulan bape ehh.. bulan 10 x silap..bulan 11 x silap aku. lebih kurang aaa..kemudian, aku pun start buat header. ohh,buat header plak! lagi leceh. banyak kali aku try and error tau x. penat giler2. plus pening lg. mmg give up da time tu. so, aku mlas nak amek kisah da....sbb, sume header aku buat . tah pape! tak fix! n mcam2...mcam2 dah aku buat, aku edit template yg dari blogger la..
tp, mmg x lawa jgak. x menetapi citarasa asli aku! miahaha..pastu..selang beberapa minggu..aku da jumpe template skrang! wahhh, pastu. aku saje je la. try upload header yg aku buat...tgk2.. wahh! FIXED! just nice je size die!..aku pun legaaa gile! tarik nafas manjang2. hoho...pastu..berkembang la blog aku..
ada satu hari tu...aku dapat dalam 150 follower sehari.dah la tu, malas ckap banyak2. kang nak muntah plak korang bace. kan? hahaa.jom usya soalan seterusnya

4)Apakah pandang tehadap dunia blog?
-ok..pandangan ehh..best ape blog ni. disamping dapat tambah fren2 yang x pnah aku kenal sblum nih.. aku jugak dapat info macam2 la .psal foto editing. html code. isu semasa 
jugak banyak aku dapat.maklomlaa.. blogger2 ni ramai up-to-date aaa. tu yg aku suke tu. hihi

5)Apakah nasihat kepada mereka yg baru nk buat blog?
-Nasihat? ok.. nasihat aku..pd yg nak berblogging tu.. pastikan korang tulis btul2 ikut ap yg korang nak tulis.
jgn la buat belog semata2 nak memburukkan orang or wadsoever la..sbb, x baek..lagipun Allah pun x suka kann? btol x? , elakkan mencopy hasil2 kerja org.. sbb, bkan semua org suka. kalau nak copy pun tulis la credit,baru org x bengang kan? lagi 1, mula2 mmg korang x de idea nak tulis ape. *mcam aku la. last2, bila da banyak entry korng tulis. dan banyak blogwalking korang dah buat, banyak idea korang dpat..dan korang jugak dapat memantapkan penulisan disamping menambah bilangan follower tau!
6)Keunikan blog anda..
-aduss,soalan dia..ahaha. ntah laa,aku x tau pun ape yg unik blog aku nihh.. i cant just judge my blog on my own. so, korang la yg boleh judge kan samada blog aku ni unik ke x. yang penting blog aku ttp blog aku..
graphic sume tu.. mmg da sebati dalam diri aku. tp, kehidupan pun ttp aku nak tulis jugak kan? heheh..

7)Sampai bila anda akan menulis blog dan impian anda alam dunia blog..  
 -sampai bila? selagi ada benda yang aku nak tulis..dan selagi ada benda yang aku nak paparkan ..slagi tu la muka aku ttp berada di blogger.com..impian aku? nak jadi mcam ezhan..sume org knal die. wuhuu. best nyela. fames amos plak tu.. masuk paper pasal blog tutorial photoshop dia. mmg respect la bro! walaupun brlainan course yg ko amek kat univrsti. tp, graphic bro mmg power la! nak2 pulak ada DSLR tu. waaa.. bes nye laa.
 

*nak tag siapa? sapa2 yg tbace. nak buat. buat la. ihihi 

2 comments:

AfiQ said...

yeah!!! pakat2 la kite kumpol duet beli slr!! yaw!! hahahaa

SyedGraphix Dot Com said...

bkan slr la. dslr. haha

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...