Wednesday, March 23, 2011

owhh.. result mengecewakan..

Assalamualaikum.. ape kaba korang sihat? aiyo.jgn tanya aku. for sure aku akan ckap x sihat. knp? sbb result SPM baru je kuar arini kan? adoii...ye SyedGraphiX nihh masih SPM lahh! sape yang x caye tu.. meh sini nak hempuk. grr...korang rasa brape aku dpat utk result SPM ek? HAHA. sudah, jgn teka2 lahh.. nnti msti korang teka dpat straight A.. ingat aku ni pandai ke? haha..serius dohh, aku bkn pandai pon.. semak gila aku ni.haihh.. 

Aku sekolah dekat Sekolah Men(A) Al-khairiah..dimana sebuah skolah yang berada di bawah naungan JAIP(Jabatan Agama Islam Pahang) yang bertempat di Temerloh.. so, bila dah name skolahnye skolah agama.. subjek yang aku amek sudah pasti akan lebih skit dr org len.huhu. ni subjek yang aku ambik..


1) BAHASA MELAYU
2) BAHASA INGGERIS
3) SEJARAH
4) MATHEMATICS
5) SCIENCE
6) BAHASA ARAB TINGGI
7) PRINSIP AKAUN
8) EKONOMI ASAS
9) TASAWWUR ISLAM
10) PENDIDIKAN AL-QURAN DAN AL-SUNNAH
11) PENDIDIKAN SYARI'AH ISLAMIAH


Sampai2 kat skolah je tengok diorang da berkumpul ramai2 camni. adoii... btw, aku pergi kol 11.10. hahaa. sbb, cikgu ckap. start kol 11.. tp aku tgk macam da ramai je even majlis x start lagi.. tapi, aku tgk lagi.. ramai jugak pakai baju biasa! yesss.! x de la aku tersipu2 malu pakai baju biasa.. choii!..lepas tu , bila da smpai je.. ade orang dari kipsas, dia kasi pamplet nih...


Kolej Islam Pahang Sultan Ahmad Shah..pastu, dia da umumkan result2 murid2 cemerlang iaitu mereka yg memperolehi straight A dan 5A ke atas..aku rasa, x nak la aku mention nama2 pelajar yg cmerlang tu. bukan ape. aku cemburu kott. aku ni x cemerlang ponn. haihhh.. biarkan2 . HAHA..smpai gambar diorang pun aku x tgkp! omaigod! waddehek tol lahh..


Cikgu yang kelihatan busy menyusun fail2 slip2 untuk diagih kepada lebihan pelajar yang x cemerlang mcm aku. kah3..dann, aku cuak2 berudu je nak serbu.. kalau da name aku x de kat 5A punya org.. agak2 msti 4 3  A. aduii.. skit skit skittt...xpelahh.. aku lepak2 japp.. sbb ramai ngat budak2 ni berasak.. macam pasar dah jadinya.. x caye? tgk nih..


alamak haii! ramai gilaa gegirl! hahaha. x brani guaa nak mencelahh...takpe takpe. sabar lagi.. even aku da cuak gilaa. kawan aku da check dulu pakai SMS. so dia dah tau laa yang dia dpat brape. cess..dan dia x dela neves dahh! aku je yang cuak2 katak kat sini. kawan aku si Ruslan tu pulak da dpat 6A dah! demm lahh. jeles gila kot aku dgn kau lan! ko cakap time jawab aritu banyak silap laa.. tu laa ini laa. alih2 ko dapat 6A! kenapaaa!? hahahaa. xdelah. TAHNIAH ye ruslan :') ..bila dah habis turn pempwan ni.. aku pun.. ambik la result aku... andd.. yeah, seperti yang dijangka.. kalau x 4A mesti 3A. aduiii....

 xpe la.. Alhamdulillah la dapat 3A. bukan ape... korang nak tau x aku start aktif berblog ni bila? nak tau!? time SPM lahh! hahaha. time orang sibok duk baca buku..aku plak sibuk duk study HTML code.. so, aku rasa 3A tu macam da berbaloi la bagi aku yang usaha sekangkang kera ni..nak banyak2 rugi lahh! dah la usaha takde! PUIIIH! ..

TIME TRIAL dulu pun.. aku dapat 1A je.. FAILED brape? HAHA. 4 aku failed wehh.. EMPAT! banyakk x? see? aku mmg jenis x serius.. tiba2 aku teringat kata2 cikgu hanisah "Syed, awk ni mmg jenis yg x serius laa" aku kalau boleh .. semua menda aku nak amek remeh temeh. bagi aku semua mende x penting..blajar?? mmg la aku nak belajar. tp aku x pnah study pon.. seriously.. ape yang aku dapat pon hanyalah tumpuan 40% dalam kelas.. (40% sbb banyak men time cikgu ngajo) 


da amek slipp..dapat la sijil berhenti sekolah.. so now, im OFFICIALY NO LONGER SCHOOL STUDENT. ceeiit! hahhaa..baru daapat.. skola laen da lame da dapat.. pastu.. dapat surat akuan...ade penilaian sekolah laaa kegiatan kokurikulum lahh...jawatan khas laa.. macam2.. HAHA. so, ni haa je laa jawatan dan kegiatan kokurikulum yang aku ada sepanjang 2009~2010


ingat sekolah aku ni aktif sangat ke koko? huhu.. x de la aktif mana.. tp dapat la sikit2 jawatan walaupun aktiviti kadang2 x gerak. kui3...

Persoalan disini.. cukup ke 3A? ckup ke 3A nak masuk IPT? HAHA. aku x tau.. jgn tanya aku.. sbb kalo tanya aku mesti la aku ckap CUKUP! untuk sedapkan hati aku kan!. kah3..aku rasa entry aku ni da tlampau panjang. x pe la.. next entry aku nak buat analisis matapelajaran aku la rasanya. hahha.. btw, tahniah ye semua yang berjaya.. yang x berjaya macam aku.. cuba lagi! insyaAllah. ada je rezeki tu.. dont worry laa.. (walaupun aku tgh sedihh) .sedihh gila kot tgk blogger2 yang sume dapat high2 mark tu. rasa cam nak sepak2k je. dushh! 


owhh. nama dia AMIN. dia dapat 4A. hahaha! XD


TAHNIAH KORANG2 SEMUA YG BERJAYA! YEAHH! SEMOGA KITA BERJUMPA DI MENARA GADING EAAAAA! 

P/S : nak tangkap gmbar org korang da blek. hahaa! XD
P/S : Aku dapat 3A. sob

ASSALAM

56 comments:

athirahzaki said...

okeh dah tuu 3A.
hehe
:)

zikeryhassan said...

jangan kecewa sangat. aku dulu pun terok gak. rilex sudah. rezeki ada di mana2.

~aYeeN & SuE~ said...

not bad la tu..
congrats yepp...
sure pat offer matrik..
tp org kta matrik da x relevan.tol ke..???

hawiz said...

tahniah syed...ok la tu...dpt a gak kan..dr org yg xdpt...hik3...

CG said...

uwaaa!sg meyh kita nanges sesama..result aku pon terok nak mamposs gk..result org laen cukop2 mkn,tp result aku dh thp kebulor.. =((

apezs shah said...

tahniah kire oklah tu..
cuma sayangnya 4 failed tu.. tapi usaha setakat mana kita mampooo pon ok kan..:)

#MalisaDeafJourney said...

congrats SG...! =D

SyedGraphix Dot Com said...

@apezs shah ehh..4 FAILED tu time TRIAL LA

NadiRah said...

tahniah!!

adwafarahin said...

it is not the end of the world dik...insyaAllah ni jd semangat tok berjaya mse depan ok

Hafiz Hafizol said...

erk.. lex r syed .. yg penting jgn mudah putus asa okeyh...

Unknown said...

tahniahh.. :) 3A not bad la..

Puan Kutu said...

ok la kan 3a,dr takde.kehkeh...

Siti Safiyyah said...

teringat dulu mase trial pon dapat sikit jek..tapi mase spm ok sikit la dari trial..lebih kurang jek ko ngan aku ni punye result..tak tau la lepas ke tak nak masuk u ni..

Anonymous said...

hailo, assalamualaikum,
congrats for the result.

nurul rasya said...

relax la sambil buat muka comel.
next year my turn pulak!

Unknown said...

tahniah ehhh ! ;)

yampe =) said...

3a pun dh ok. dh cbe sehabis baik. smoge brjye lgi pd mse akn dtg. ^_^

didi lala said...

don weri la member.. msok u lepas punye la.. org ta de a un lepas.. niy ape lagi syed graphix yg HOT!! ahaahah
chill =))

lavender harum wangi said...

tahniah~ lepas ni belajar betul2 pilih bidang yg kau betul2 suka.. :)

ezy azira said...

3A dh ok la...nti nk pilih u...pilih kos yg btol2 mnat tau...

Izbeta Shyah said...

la, memang macam tak percaya pon yang syed ni budak spm 2010.!

MR. SYAH said...

ok dahtu.. aku pun dpt 3 jugak.. lps gaklah nak masuk uitm jengka.. jengka dgn temerloh xjauh pun.. keh3..

Nur Azila Ismail said...

congratz :D

anissnaadia said...

okay la tuuu :)

Taufiq Tiramisu said...

tahniah weh ;)

rafiza ruslan said...

eh2. kecik nye dunia.

my brother pun budak al-khairiah jugak..

la..kamu pun sekolah sane ke..

kenal raffi ruslan x.

my brother. haha.

ok r tu. sambung study mane nanti ?

Solihin Zubir said...

aku tak caya tu slip exam ko.. slip exam anak ko kan.. baik ngaku.. hahaha..

ala... syukur la dpt jugak 3A..
takdak A pon bleh msuk U la skang..
kt U nnt pulun btoi2.. :D

Farhan AJ said...

okeh la tu..sapa suruh hang ngadap blog sgt..hahaha

Dzu Aamal said...

uit..tahniah =P

Mr. N said...

xd hrpn da tu weyh...blaja2 la berkebun :P

Lulu Rahman said...

ok da tu. taya byk2. bg org lain pulak. ahakkk . tahniah bro :) .

erleena said...

haha cngrates eniway :))

hanni.azmi said...

@CIK GADIS
makcik hg tak gtau pon result hg bopa..sedey weii T_________T

SG tahniah wei..t pulon lagi kat ipt o matrik..boleh la..don worry ^___^

syufaa said...

alaa..3A tu not bad la..jgn sedey2..boleh je nak msuk ipt.. :)

hOhOy :) said...

laaaaaaaaaaaaah ,, sebaye rupenye ...
hehe :)
okay laah tu ,, kann ..
kawan saye ade kate ..
' Result yg kte dpt walaupun gempak mne,mungkin itu adalah yg terburuk sebenarnya (istidraj),
N result kte walaupun seteruk mne pun,mungkin itu adalah yg terbaik bg kte (ada hikmahnya di masa hadapan)
surah al-Baqarah:216 '
naaa .. so jgan sad2 .. try laa lbey lagi .. jgan maen2 dah .. nty nak sare ank dare org plaak ! hehee :P

Anonymous said...

syukur...congrats SG... :)

suffer8zine said...

x pe bro, masih panjang perjalanan hidup ni, masih banyak lagi peluang untuk capai keputusan baik,selamat berjuang untuk hidup

Terkini : Belasah Ibu Sebab Kahwin Lain

ainul.zmrs said...

laa syed ni spm gak ke.tak tau pun.haha anyway congrates dpt3a.sy pun dpt ckit je :)

Encik Suami said...

Samalah kita sekolah Menengah Agama..
Subjek pun sama. Cume abg tak amik tasawwur islam.

buleh speaking arab tak nie?
Meh test sat..
Khaifa Haluka?haha

Relaks la. Peluang nak sambung belajar kat malaysia nie byk. Terbuka luas. Tapi kene pilih jurusan yg betul2 kita minta n IPTA/IPTS yg dpt pengiktirafan la.

Entri Terkini

1) NANGES

2) PERLU KER?

3) MINGGUAN WANITA

Amira Atiya said...

tak pe syed this not the end.. walaupun mia pon disappointed dengan result mia..haishhh

N F R said...

Okey dah tu dik. Perjalanan masih jauh di hadapan. Yg pnting past nie kena fokus btol2. Pilih cos yg syed minat okey. Gudlark =)

yampe =) said...

xpe. masih banyak peluang. ^_^

fyy mokhtar said...

sg :) seriously tahniah. ade peluang. just kena pandai mntak kos :)

♥sophie♥ said...

"sedihh gila kot tgk blogger2 yang sume dapat high2 mark tu. rasa cam nak sepak2k je. dushh! "
janganlah,,saked rr kena sepak,, haha
btw,,oke la tue,,congrats =)
pas nie sambong bljar study btol2 oke =)

maisarah said...

jadikan ni titik permulaan menuju kejayaan. good luck. n tahniah untuk result ni. ok dah 3A tu. ;)

Dear Yayah said...

its oke lah .rezeki kat muke bumi Allah ni luas kan ,kat mane2 ade kite taktau .leps ni smbung blaja & usaha lebih :)

dyana nana said...

wah! ta sangka, syed same umo ngan dyana, haha...
oke la 4A, dyana 1A ja... huhu
ape pown Tahniah ! lps nie na smbg dkat mne ??

wan farah said...

3a better dr xdak a kan..tahniah2..oh skrang aq ngah dilema nk amek koz apa nk smbg stdy..huhuu

wan farah said...

3a better dr xdak a kan..tahniah2..oh skrang aq ngah dilema nk amek koz apa nk smbg stdy..huhuu

A.I said...

sg, hahaha sory aku tny dulu before bacaa!

okk la tuhhh. nak masuk IPTA/MAKTAB semuaa boleh! cuma satu tips, JANGAN DEMAND KOS!

seryes aku pon dulu terokkk! tak terer manaa. chill ok!

never give up, and doa byk2!!! seryes nih aku buat dulu. alhamdulilahh end up, terjejak la aku kat U, tapi tak ler medic kann. but its enuf for me.

teheee~

Puan Neza said...

tahniah..it's ok la 3A kan..dr lgsung takde A..nyza pun dpt result yang same..dpt gak smbung study.. :)

Unknown said...

heheh okla 3A berbaloi ngan usaha tuh ngeh3.. Insyaallah dpt msuk IPT jgn riso heee

btw,akak dlu pn skolah agama hi3 jgn xcye.. juz akak xambik tasawwur huhu :)

eyjalukman said...

syed ,
tok sah sedih2 .
pas ni bljar lgi kuat oke .
jgn men2 .
haha;D

p/s ; nseb bek eyja stay asrama , lau tak mesti hncur jgk result . haha

Anonymous said...

releks SG.. 3A un lehy masuk U ape.. usaha nnt kena lebeh la.. btul ckp khadijah.. nasib baik duk hostel.. klu x izreen msty maen2.. SG juz jgn give up ok.. this is not the end..

Strept Akiera said...

kau x-SMA khairiah? hahahaha..
musuh ketat sekolah aku tu..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...