Monday, March 7, 2011

Penggunaan Fidjit Sudah Tidak Relevan


Assalamualaikum..korang tau x feedjit tu ape?? tau x tau x?? hahaha. x tau? huaaa. sila pergi ke google.com dan search "Feedjit" hahaha..ok, bagi yang taktau.. feedjit ni rupa dia camni..


Ada x pengguna fidjit kat sini ?? ada x?.. kalau ade jom la kita buat transformasi! kui3.

Korang dapat tengok dari mana visitor korang punya negara..pastu dapat tau dia view ape dkat blog kita..dapat tengok dia datang dari mana.. dapat tengok jugak dia tinggalkan blog kita dengan link ape.. Aku actually...sukaa sangat tengok Visitor-visitor dkat Fidjit nih! hahaha..tapi, dalam setiap kebaikan mesti ada keburukan kan? aiceh. nak tau x keburukan Fidjit ni ape??

KEBURUKAN FIDJIT

  • Fidjit ni akan menghasilkan banyak sangat link-link .. link ape?? contohnya.. korang tengok la kat atas tu... view entry kita..pastu ada link dkat situ.. left blog kita via web lain pun ada tulis link dkat situ. so, korang bayangkan la banyak mana link yang boleh ada dkat situ. Walhal, banyak lagi link-link yang ada dalam blog korang..dan, apabila berlakunya link yang banyak-banyak tadi..sekaligus akan memberi efek kepada blog. YA! blog korang nnt jadi lambat ouh loading..so, penggunaan feedjit ni sangat tidak relevan..so, nak guna ape eaa lepas ni???
haa kawan2! jom la kita bpindah kepada Getclicky! .. Apa tu Getclicky?? getclicky ni adalah web analytics..ala-ala nuffnang punya analitik la! hahaa. tapi, getclicky ni of course la lebih advance! sebelum aku cite panjang lebar psal get clickly ni.. jom register dulu.. snang je... tekan SINI untuk register..then, korang isi borang dia yang ni 

Dah?? time zone tu aku cari kuala lumpur x de plak. x pelahh, korang amek je thailand pon bolehh. jgn amek yang luar negara.. sbb nnt, kalo diorang tukar date..korang punya kiraan visitor diorang akan reset.. dah register?? kalau dah, terus boleh guna!..x yah nak verification via email sume tu... bila korang da register jugak.. dia ada bagi satu kod.. korang pastekan la kod korang tu dkat blog.. macam aku aku ltak dkat footer tu aku punya banner GETCLICKY tu lepas dkat bwah macam ni ..


Kalau korang x nak letak macam ni.. letak dkat sidebar pun boleh jgak.. 
Satu benda yang aku amat teruja dgn getclicky ni ialah... 


Dapat tgk visitor yang tengah online dkat blog! haha. memang sangat bestt.! blog aku 0 je visitor..ye la ..blog picisan camni sape la yg sudi singgah kan.. aku je yg syok sendiri dalam blog aku ni..pastu lagi.. boleh tgk post ape yang visitor view dkat blog kite..nak tengok mende ni korang kna tekan dashboard tau..

dah la! x nak masuk gmbar dah.. malu lahh. da la view skit.. xnak dah! lepas tu, banyak lagi la kelebihan getclicky ni berbanding fidjit yang hanya memberatkan blog korang tu.. antaranya, boleh tgk korang punya visitor tu pakai browser ape.. pakai connection ape.. pakai laptop ape <--yg ni tipu . haha 
macam2 lagi la.. kalau nak cerita pasal kelebihan dia setahun mmg x kan abis! hahaa. jom la korang bpindah ke getclicky.com! =)

27 comments:

Hafiz Hafizol said...

hurm.. xpaham la x paham la...

Mr. N said...

ooooooooooo....xmnt lah :P

amal_fc1303 said...

so cmnie kena la tukar kepada getclicky yer..

iManAzRaf said...

hehe.. btul tu... hari tu pun baca pasal getclicky nih kat denaihati..

Siti Safiyyah said...

tolong register getclicky utk aku boleh?? kehkeh ;p ok kali ni punye tutorial aku dah paham..hahaha


psstt : 1 lagi cerita utk muhasabah diri

amier azrul alias said...

fuyyoo..
hbt la syed nih :p


baik lah aku tukar skg
hoho

nur aisya humaira said...

tak paham laa sg..hak2..:)

suffer8zine said...

bende ni pun antara sebab blog berat

Terkini : Kedai Menjual Aiskrim Susu Badan Disaman

~aYeeN & SuE~ said...

x penah guna feedjit..tp mcm nk penah pkai..tp pasni bley try yg ko suggest ni plak..nice sharing..:)

HazHand said...

nsib baik la aku xpkai mende alah ni!! rase cm nak sepuk2 je spe pkai!! hahahaha
nseb bek ko x pkai..hahah

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

tp sume blog ak nengok guna feedjit.. xde la lembab sangt :)

Unknown said...

alalala..bunyi cm sedih je..ade je jenguk cini..

momo xpernah pakai pun feedjit tuh

Farhan AJ said...

gua sudah tukar..haha

Along Usop said...

free ke ni?.. heheheh.. sebab mase godek2 feature die ade kuar notification..

kne register/upgrade premim.. =p

n@jwamz said...

dulu pakai feedjit... tapi ntah laa..rasanya sbb feedjit blog loading lambat sgt... hmmmm maybe bley try getclicky nii..

efa said...

erk tak taw pon pasal ni hahaha ok fine masih bru dlm dunia blog ni tak reti...thanks sharing bab tu yea hahaha jakun jap kahkah :P takmo la kalau ada cmtu hoho

Puan Kutu said...

ok ekk benda tu..tp cam mls nk register!tak suka semakkan blog.hehe..but nice info

Faiz Zaini said...

aku ada pakai feedjit.. cuma utk tgk rekod keluar dan masuk je + masuk melalui apa, direct.. backlink.. search engine..

tp goggle analytic gak best, byk function tp complicated skit..

Syafiq Rosli said...

wah benda baru..nice sharing bro..

muhammad nur aizuddin abdul rahman said...

terlalu tinggi bahsa anda.

faraa halim said...

tq 4 sharing ;))

Hanim Mahali said...

tak faham tak faham.... Syed merepek apa ni... berpusing-pusing mata @___@
kenapa tak tau pasal semua ni???#adeh

Dzu Aamal said...

wahh! niey nk buat niey =P

iniialahaku said...

lama dah aku buang benda alah ni...cam mmburukkan blog pon ada gak

hanni.azmi said...

sg..tgk aku lambat lagi..aiseyman..nway nak copy paste ley..tade la kopy paste teros ye..amek pe yang patot..t aku backlink cni..tima kasih beb,,nak marah aku ko marah kat blog aku okeyh.. =))

Ritz said...

Bro memang banyak info dalam blog ko nie....tq bro....

Unknown said...

banyak info dalam blog ko nie.... jangan lupa lawat skit ke http://www.mentariminda.com/

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...